Tuesday, January 10, 2012

Setové objektivy Canon APS-C

Setové objektivy Canon APS-C

Canon setové objektivy APS-C

Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 USM IS (24-136mm)
Subjektivní hodnocení obrazu: Vynikající

Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS (27-88)
! Ostrost v centru obrazu je excelentní - patrně nejlepší v segmentu Canon APS-C zoom ...
Subjektivní hodnocení obrazu: Vynikající až Excelentní

Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS (27-136 mm)
Subjektivní hodnocení obrazu: Dobrý až Velmi dobrý

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II (29-88 mm)
Subjektivní hodnocení obrazu: Objektiv se nezdařil!

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS (29-88 mm)
Subjektivní hodnocení obrazu: Vynikající

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS (29-216mm)
Subjektivní hodnocení obrazu: Přijatelný

Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS (29-320mm)
Extrémní barelové zkreslení
Subjektivní hodnocení obrazu: Objektiv se nezdařil!

zdroj + více


Typické vlastnosti APS-C setových zoomů:
1) díky kratší ohniskové vzdálenosti a následnému násobku větší zkreslení na nejširším ohnisku. APS-C sklo na 18 mm (x 1,5 = 27 mm) má větší zkreslení než tentýž objektiv na nastavení 28 mm, nebo 28 mm na fullframe zoomu i pevném skle! Toto zkreslení však rychle směrem nahoru mizí a naopak již na ohnisku 35 a 50 mm může nastat poduškovité zkreslení, které je u většiny pevných skel, nebo fullframe zoomů na těchto ohniscích opačné, tedy mírný barel.

2) Objektivy trpí značnou vinětací. Toto negativum uspěšně eliminuje použití fullframe objektivů.

více + zdroj


Důvody nespokojenosti se stávajícím objektivem lze shrnout následovně:

a) Objektiv je fajn, ale pak….
V průběhu kurzu ale v praktické části zjistí, že obraz vykazuje při prohlížení na 100% zvětšení značnou neostrost, protože doposud hodnotili snímky pouze ve velikosti přizpůsobené monitoru. Jejich zaručeně speciálně fotografický prohlížeč neumožňuje klikat mezi snímky ve 100 % zvětšení.

b) Objektiv „je neostrý“
Jejich objektiv je ostrý, ale majitel neumí udělat ostrý snímek. To ani s pomocí stativu a co už vůbec nejde v kombinaci s IS, nebo VR, dokonce ani s předsklopením zrcadla! Případně i MUP spouští mačkáním spouště prstem!

c) Přečetli si test nějakého nového objektivu který je úplně super (opak může být pravdou)
Papír a webová stránka snese všechno, tak i různá ověnčení cenami objektiv roku (třeba i EISA) může být součástí reklamní strategie na výrobek klidně s tragickými parametry!

No comments:

Post a Comment