Převod - Relativní kolorometrický vs Perceptuální
Photoshop
Menu: Zobrazení/Kontrolní náhled barev (Gamut preview) nebo Ctrl+Y
Menu: Zobrazení/Kontrola gamutu (Gamut warning) nebo Shift+Ctrl+Y
Převod gamutů (Gamut mapping, Rendering intent) fotoroman.cz
Relativní kolorimetrická metoda nahradí barvy mimo gamut nejbližší možnou barvou.
Část kresby se tedy může slít výměnou za stálost barev uvnitř obou gamutů.
Část kresby se tedy může slít výměnou za stálost barev uvnitř obou gamutů.
Perceptuální metoda plynule srazí větší gamut do menšího.
Žádná kresba se sice neztratí, všechny barvy se ale mírně změní.
Žádná kresba se sice neztratí, všechny barvy se ale mírně změní.
Mistrovství FotoTisku
ICC profil v PS
Na tisk zrovna odborník nejsu, ale myslím, že se všude doporučuje upravovat fotku v sRGB (případně, pro fajnšmekry, co ví, co dělají, v Adobe RGB), a až jako poslední krok před tiskem fotce přidělit (ne ji do něho zkonvertovat !!!!) ICC profil tiskárny/minilabu.
To je asi odpověď na všechny tři otázky.
---------
Vdaka za radu. Presne takto to tlacim.
1. Fotim do Adobe RGB
2. Foto upravim v dokumente Adobe RGB
3. Tlacim s pouzitim profilu ako ste spominali vyssie
Ked som vytvaral novy dokument A4/ 300dpi, napadlo ma pridelit novemu dokumentu profil ktory som si spravil pre tlaciaren.
1. Foto upravovane v Adobe RGB som skopiroval do noveho dokumentu
2. V Proof setupe som nastavil profil tlaciarne
3. Pri testovani obrazku v soft proofe sa mi neukazal ziaden off gamut
4 Tlacil som ako vzdy s pouzitim profilu tlaciarne
Moja otazka bola ci takyto postup je OK, alebo to je uplna kravina. Osobne sa mi to zdala tlac o nieco lepsia, ale nechcel som dat na svoje osobne pocity a chcel som si to niekych co ma v tom jasno potvrdit alebo vyvratit.
Este raz vdaka za kazdu radu ;)
----------
Tadzesi: Pokud jsem dobře pochopil tak jsi vyrobil i profil pro tiskárnu. Takže seznam trochu upravím
:)
5) Tiskněte z Photoshopu přes Print nebo Print preview a nastavte:
a) Color management
b) Zaškrtněte Dokument (vedle se zobrazí skutečný profil dokumentu).
c) Nastavte Správu barev provádí Photoshop a následně nastavte vytvořený profil pro tiskárnu
d) nastavte převod perceptuální bez kompenzace nebo relativní kolometrická s kompenzací černého bodu a po vytisknutí zkušebních snímků si vyberte která více vyhovuje pro používaný druh papíru.
e) Pak odklikněte Tisk
f) V ovladači tiskárny v předvolbách nastavte kvalita tisku vlastní a potom jemný, úprava barev ručně a potom typ tisku žádné a nechat nezaškrtnuté ICM potvrďte OK.
f) Pak odklikněte Tisk
Vycházím z předpokladu že Pixma Pro 9000 má stejný nebo hodně podobný ovladač jako její předchůdkyně i9950
Správa barev: Základní principy a součásti - paladix.cz
ICC standard rozeznává následující čtyři možnosti:
- relativní kolorimetrický: Reprodukuje ty barvy, které
jde reprodukovat, přesně, barvy mimo gamut se ořežou a nahradí pokud
možno co nejbližším reprodukovatelným odstínem. Bere v úvahu, že oko se
adaptuje na bílý bod média – tj. zajistí, aby bílá na vstupu byla bílá i
na výstupu tak, že bílý bod zdrojového profilu namapuje na bílý bod
uvedený v cílovém profilu.
- absolutní kolorimetrický: Funguje podobně jako
relativní kolorimetrický, ale neprovádí se transformace bílé, tj. např.
namodralá bílá monitoru je pak na nažloutlém papíru simulovaná pomocí
modré barvy.
- perceptuální: Místo snahy o pokud možno přesné
zachování těch barev, které zachovat lze, se snaží zachovat vzájemné
vztahy mezi barvami. Místo toho, aby barvy obsažené v gamutu cílového
prostoru byly zachovány přesně a ty, které jsou mimo gamut, byly
ořezány, transformují se všechny barvy tak, aby se výsledek vešel do
cílového gamutu (tj. dochází k úmyslnému posunu barev) – cílem je
zabránění vzniku nepřirozených jednolitých ploch, zachování plynulých
přechodů atd.
- saturace: Cílem je v tomto případě zachování co nejvyšší saturace (sytosti) barev, bez ohledu na věrnost barevného tónu.
Pokud se jedná o převod mezi prostory s víceméně podobným gamutem nebo o převod obrázku, který obsahuje spíše pastelové, méně saturované barvy, relativní kolorimetrický záměr barvy přesněji zachová a poskytne tak lepší výsledky.
Perceptuální záměr je vhodný především v případech, kdy se barvy konvertují do prostoru s výrazně menším gamutem a obrázek obsahuje větší množství sytých barev, které jsou mimo gamut cílového prostoru. Absolutní kolorimetrický záměr se může hodit pro vytváření náhledů na odlišném médiu (proofing). Volba záměru saturace není vesměs pro fotografické účely vhodná, hodí se spíš pouze pro některé typy grafiky (schémata, grafy, text apod.).
Profil zdaleka nemusí podporovat všechny čtyři jmenované záměry. Specialne maticové profily založené na matematickém vzorci např. umožňují pouze relativní a absolutní kolorimetrický záměr. Transformace zaznamenaná v profilu odpovídá relativnímu kolorimetrickému záměru (bílá v daném prostoru je namapována na bílou v PCS s chromatičností D50 a naopak). Absolutní kolorimetrický záměr se provádí dodatečným zpětným ztransformováním bílého bodu pomocí již zmíněné Bradfordovy transformace. Mezi volbami záměru perceptuální a relativní kolorimetrický v tomto případě není žádný rozdíl – v obou případech se totiž provede konverze s relativním kolorimetrickým záměrem.
Pozorovací vzdálenost
jako pozorovací vzdálenost se rovná uhlopříčce fotografie
Printing and Scanning Resolution DPI / PPI Calculator
Online Pixel DPI PPI Conversion - Calculator - Converter
7360 x 4912 = 36,15 Mpx
519 x 347 mm = 360 DPI
779 x 520 mm = 240 DPI
you need a resolution of at least 240 ppi
Misunderstandings about dpi
1 inch = 2,54 cm, 1 cm = 0,39 inch
File Size Calculator
Referenční kalibrační foto - Stáhnout testovací soubor - Objednat nyní zkušební výtisk
Ukázkové sady a Test tisku
Tištěné vzorníky - Saal - Německo
www.saal-digital.cz/servis/icc-profil
ICC profily fotoriegl.cz
Základy color managementu (správy barev)
Správa barev - ICC profily a jejich
Vzorníky a testovací balení - Fomei
Tištěný vzorník A5 SIHL MASTERCLASS - Fomei
Hahnemühle
HARMAN by Hahnemühle
SIHL MasterClass
Fomeiwww.fotopartner.cz/inkjet-tisk/fomei-collection/
Inkoust InkTec PowerChrome K3 Pigment 1l Cyan
Inkoust InkTec PowerChrome K3 Pigment 1l Light Cyan
Inkoust InkTec PowerChrome K3 Pigment 1l Magenta
Inkoust InkTec PowerChrome K3 Pigment 1l Light Magenta
Inkoust InkTec PowerChrome K3 Pigment 1l Yellow
Inkoust InkTec PowerChrome K3 Pigment 1l Light Light Black
Inkoust InkTec PowerChrome K3 Pigment 1l Light Black
Inkoust InkTec PowerChrome K3 Pigment 1l Photo Black
Inkoust InkTec PowerChrome K3 Pigment 1l Matte Black
Čistící kapalina InkTec 1l pro LFP Piezo hlavy používající inkousty na vodní bázi
Inktec vs OCP vs Epson vs NanoDigital pigment inks
Inkoust InkTec 1l Cyan PowerChrome K3 Pigment
Inkousty InkTec PowerChrome K3 mají tři různé černé barvy. To umožňuje zákazníkům, kteří působí v oblasti tisku černobílých fotografií, lepší tisk černobílých fotek. Navíc nová Vivid Magenta a Light Magenta poskytují širší barevný gamut ve srovnání s jinými inkousty na trhu. Zažijete mnohem realističtější a jasnější obrazovou kvalitu než s předchozími inkousty InkTec PowerChrome.
Podrobné technické infromace naleznete v technické dokumentaci.
https://eshop.inktec.cz/product/EpsonPowerChromeK3/litrovky/inktec-powerchrome-k3-pigment-1l-cyan/582Podrobné technické infromace naleznete v technické dokumentaci.
Inkoust InkTec 1l Photo Black PowerChrome K3 Pigment
Inkousty InkTec PowerChrome K3 mají tři různé černé barvy. To umožňuje zákazníkům, kteří působí v oblasti tisku černobílých fotografií, lepší tisk černobílých fotek. Navíc nová Vivid Magenta a Light Magenta poskytují širší barevný gamut ve srovnání s jinými inkousty na trhu. Zažijete mnohem realističtější a jasnější obrazovou kvalitu než s předchozími inkousty InkTec PowerChrome.
Podrobné technické infromace naleznete v technické dokumentaci.
https://eshop.inktec.cz/product/EpsonPowerChromeK3/litrovky/inktec-powerchrome-k3-pigment-1l-photo-b/580
Tiskneš, tiskneme A-Z: INKOUSTY (II.)
Dye-base VS Pigment
Klasické inkousty určené pro foto tisk se rozdělují ještě na dye-base a pigmentové. Prvně jmenované mají velmi dobrou kresbu, o něco větší gamut a hlavně jsou levnější (než pigment). Na druhou stranu vykazují menší odolnost proti otěru, hůře kryjí a víc reagují s médiem (více se vpíjí). Dye-base inkousty reagují s vodou (rozpouští se) a s UV zářením (blednutí barev).
Pigmentové barvy výše zmíněné problémy eliminují – jsou odolnější proti otěru i vodě (nerozpíjí se tolik, mají stabilnější tiskový bod), jsou univerzálnější, nejsou tolik závislé na typu potisknutého média a dobře kryjí. Cena pigmentových inkoustů je sice dražší, ale díky svým vlastnostem se nespotřebuje plošně tolik inkoustu jako u dye-based barev.
International Color Consortium
Image Color Management
perceptual
colometric
relative
ICC
ICM
No comments:
Post a Comment