Vše o formátu RAW Roman Pihan
Vše o formátu RAW – 1.díl
Řada fotoaparátů dnes nabízí možnost snímat do nějaké obdoby formátu RAW. Že tento formát nabízí více než běžný JPEG, to už většina uživatelů ví. V čem se ale přesně liší, kdy ho použít a jaké jsou jeho skutečné a ne jen zdánlivé výhody je neustále předmětem řady diskuzí. Pojďme se na tedy na RAW formát podívat v novém serial...
Vše o formátu RAW – 2.díl
Vše o formátu RAW – 2.díl V minulém díle jsme popsali základní vlastnosti formátu RAW a vysvětlili princip Bayerovy masky a Bayerovy interpolace. Dnes se dozvíte, jaký má Bayerova interpolace vliv na velikost RAW souboru a začneme také pracovat s RAW soubory v PC
Vše o formátu RAW – 3.díl
V minulých dílech jsme vysvětlili, co je to RAW, jak se ukládá, proč jej nelze běžně zobrazit a proč má cca třetinovou velikost oproti TIFF. Nyní se podívejme na praktické a konkrétní výhody RAWu pro fotografy.
Vše o formátu RAW – 4.díl
V minulých dílech jsme začali popisovat praktické výhody RAW formátu oproti JPEG. Hovořili jsme o Bayerově interpolaci, o vyvážení bílé a také o bitové hloubce. Nyní budeme v popisech rozdílů pokračovat a to veledůležitými úpravami jasu a kontrastu a přidáme i praktické ukázky
Vše o formátu RAW – 5.díl
V minulých dílech jsme popsali možnosti RAW formátu co se týče Bayerovy interpolace, vyvážení bílé, bitové hloubky, expoziční kompenzace a opravy expozice. Nyní se podíváme zejména na řízení kontrastu.
Vše o formátu RAW – 6.díl
Po veledůležitých úpravách expozice, jasu, tonální křivky a kontrastu popsaných v předchozích dílech se nyní podíváme na šestý parametr, a sice souvislost RAWu a barev.
Vše o formátu RAW – 7.díl
Každý snímek produkovaný digitálním senzorem musí být doostřen. Doostření je nutný matematický proces vedoucí k subjektivně pěkným fotografiím, jeho příliš silné či nevhodné nastavení může však obraz výrazně degradovat. Dnes se podíváme na doostření při RAW konverzi.
Vše o formátu RAW – 9.díl
Závěr seriálu o RAW bude patřit opravám různých vad digitálního obrazu způsobených buďto objektivem nebo fotoaparátem. Zejména se jedná o nepříjemnou barevnou vadu a vinětaci. Současně shrneme poznatky o RAW pro běžnou fotografickou praxi.
No comments:
Post a Comment